طراحی سایت تهران
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت مبتنی بر احساسات
شما تا به حال با اصطلاح طراحی سایت بر پایه احساسات رو به رو شده اید؟ و یا به اندیشه داشتن سایتی بر پایه احساسات و علایق مخاطبان خویش بوده اید؟

در طراحی سایت توجه به زیبایی بصری سایت با توجه به گونه مخاطبان یگانه از کارهای مشکل می باشد. در مواقعی طراحان سایت به واداشتن از ایده ها و رنگ هایی چشم می پوشند که فکر می کردند آن ها برای طراحی سایت باره نظرشان خوب و مناسب است، الی طراحی سایتی که دلخواه است برای جذب مشتری ها و مخاطبان هدف کمپانی سفارش دهنده مناسب و سودمند باشد.

طراحی سایت تهران

طراحی تارنما به عنوان شاخه ای از هنر که ابزارش خلاقیت بصری و فرهنگ برنامه نویسی است شناخته می شود.

طراحی سایت مبتنی بر احساسات چیست؟
طراحی سایت بر پایه احساسات سعی می کند الی با این نوع از طراحی شرکت طراحی سایت در تهران احساسات کاربران را برانگیزد و به این شیوه آن را با احساسات سایت هم راستا نماید. به نوع ای که با گذشت زمان، هر چه قبل می رویم درمان تجربه کاربری(UX) سایت و پروا به فاکتورهای کیفی نسبت به فاکتورهای کمی از اهمیت بالاتری برخوردار می شوند.از این رو مایه جذب کاربران اغلب و افزایش مدت موعد حضور آن ها در سایت می شود که بعنوان یک فاکتور مهم در سئو سایت می طاقت در عقیده داشت.

یک مثال از درگیر کردن احساسات مخاطب
به عنوان نمونه اگر ما بخواهیم جهت شناسایی و تبلیغ یک برند نوشابه سایتی طراحی کنیم دو گذرگاه برای آن وجود خواهد داشت.

یا باید فرآورده و برند را یکراست در معرض نمایش قرار دهیم
یا آن را در یک بستر احساسی متناسب با آن محصول به نمایش بگذاریم
یک اعلان فرضی را برای مثال در ذهن خود انگار نمایید، شما از یک سایت بازدید طراحی سایت ارزان در تهران می نمایید و یک ویدئو کلیپ یا یک تصویر را در آن مشاهده می نمایید با این مضمون که در آن افرادی در یک پارک مشغول بازی والیبال هستند. شما حتی اگر علاقه ای به بازی والیبال هم نداشته باشید، تحت کارایی شادی بازیکنان و هیجان تو این عکس قرار می گیرید. به این شکل هنگامی که یکی از بازیکنان نوشابه خنکی برای رفع خستگی بنوشد، ناخودآگاه شما هم در خود احساس تشنگی می نمایید و همنشین دارید شما هم یک نوشابه خنک بنوشید.

هدف از این ویدئو نماهنگ و یا عکس فروش محصولات نوشابه برند است و نه تبلیغ برای بازی والیبال، باید گفت که در این شیوه هدف تبلیغ شناسایی محصول، به طور ضمنی به کاربران سایت و درگیر کردن احساسات آن ها با هیجان ورزش والیبال و شادی آن می باشد که به طور ناخودآگاه این شادی و هیجان با برند آن نوشابه خاص به شکل تلویحی در ذهن مخاطب نقش می بندد.

 

 

توجه به سطوح درک کاربر در طراحی تارنما بر پایه احساسات:
از همان روزهای آغازین Web 2.0 طراحان به دنبال رسیدگی تاثیرات احساسی طراحی سایت خود بر روی کاربران و مشتریان هدف بوده اند. «طراحی برای احساس» کتابی است از آرون والتر که در سنه ۲۰۰۵ آن را منتشر کرد که درباره درگیری احساسی می باشد. این کتاب فروش نکوداشتن داشته است و منبع مفیدی برای طراحان سایت قلمداد می شود. والتر در این کتاب از سه مرحله ستیز احساسی برای یک بازدید کننده سایت صحبت می کند.

تحت کارایی قرار اخذ کاربر، کنجکاو شدن کاربر و درگیر شدن کاربر سه مرحله ای است که والتر از آنها یاد می کند.

 

تحت تاثیر قرار اخذ کاربر یا سطح درونی:
اولین تاثیر از یک سایت همیشه ناخودآگاه به مخاطب منتقل می شود و بر پایه ی قضاوت بخردانه نیست. ذهن ما به طور خودکار آن را تفسیر می نماید. ما به عنوان مخاطب وقتی با یک سایت رو به رو می شویم یا به سرعت نظر ما را جلب می نماید و یا این که حس خوب و مثبتی متعلق به نمی گیریم و دریافت اطلاعات ما از آن سایت و تماشا مان بر مبنای همان حس اولیه قبل می رود.

تاثیر اولیه طراحی تارنما بر روی کاربران و مشتریان منظور با پروا به آن چه که گفته شد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد چرا که قضاوت فرد از تمام محتوای سایت بر پایه همان داوری اولیه خواهد بود.

 

کنجکاو شدن کاربر یا سطح رفتاری:
مغز ما چنانچه سایت در نگاه نخست جالب و جذاب باشد، تلاش خواهد کرد لغایت اطلاعات کافی درباره آن شی کسب نماید. الگوهای رفتاری ما بر بر پایه این جذابیت اولیه برانگیخته می شوند و مایه می شود در خصوص آنچه که دوست داریم از نظر احساسی به هیجان بیاییم.

از این رو دومین قدم در طراحی سایت مبتنی بر تحریک کنجکاوی، احساسات و نیز دلگرمی کاربران به جستجوی بیشتر تو یک سایت می باشد. زمانی که یک کاربر به این شکل به هیجان بیاید به سادگی با دنبال لینک های سایت یا اسکرول کردن صفحات و یا پر کردن فرم های فراخوان (CTA) ارائه شده تو سایت می پردازد.

 

درگیر شدن کاربر یا سطح بازتابی:
بالاترین سطح از فرایندهای فکری شناختی ما این مرحله می باشد. تحلیل و داوری بخردانه درباره آنچه که کاربر دیده در این مرحله اتفاق می افتد.

اما نکته مهم این است که کاربر سایت با تاثیری که از دو مرحله پیشین گرفته به مرححله سوم رسیده است. و باید گفته که در این مرحله است که باید برای او مشخص گردد که خدمات سایت چیست و فرآورده آن کدام است و چرا این فرآورده و خدمات برای او مفید هستند.

اصطلاحا در این مرحله باید همه کارت ها روی میز پیمان بگیرند.

 

 

با پروا به انگیزه احساسی، کاربران با آن که می دانند قصد پایانی سایت فروش فرآورده یا خدمات است، اما حس دفاعی به آن نمی گیرد. فلذا با پروا به تمام آن چه که دیدیم طراحی سایت مبتنی بر احساسات موجب برانگیخته شدن دودمان ای از بازتاب های روانی خواهد بود که در ابتدا کاربران را با جذابیت در دام خویش می اندازد و سپس با دلگرمی و کنجکاوی آن ها را به جستجوی بیشتر در سایت ترغیب می نماید و در مرحله سوم آن ها متوجه می شوند که تمام این تلاش ها برای چه هدفی بوده است.

مهمترین جنبه ی یک وب سایت ارائه ی یک تجربه ی کاربری بی همتا بوده که بر پایه جذابیت ها بصری، خلاقانه و اطلاعاتی و غیره می باشد. اگرچه طراحی تارنما سپریدن شده شده قادر باشد یکتا از این تجربه ها را ارائه نماید، شما باید اطمینان کسب نمایید که بازدید کنندگان سایت شما در آینده بازدید مجدد ای از سایت شما خواند داشت.

شما می توانید نظرات خویش را از سایت های ایرانی که طراحی تارنما آن ها مبتنی بر احساسات است و شما متعلق به ها بازدید کرده اید را با ما در میانی بگذارید.





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: